Tjejsnack - årets sista



Julen


Var och med vilka ska du fira jul?

Själva julafton kommer att firas i stort sett framför en dator på jobbet... Därför ska vi fira jul hemma i Sverige redan på lördag, med en massa god jul mat och mamma, pappa och alla odjuren. Så blir det en tur till svärmor efter jobb på julafton för att få lite norsk julmat oxå och träffa demen liten stund.

Köper du mycket julklappar, har du köpt klart eller har du några kvar?

Jag tycker om att både ge och få julklappar, tyvärr har det blivit färre att ge till genom åren. Jag har köpt alla klappar utom en... den till sambon.

Vad önskar du dig i julklapp?
I år är detfaktiskt en massa grejer, ny jacka, nya stövletter, träningskort, böcker, SNÖ, sällskapsspel, massage och lite annat smått och gott.


Vad betyder julen för dig?

Den är viktig, en tid på året då man ska ha lite extra tid till sina nära och kära. God mat, ljus och värme.

Har du gran, vilken sort och när ställer du in/klär den?
I Sverige har vi en plastgran (tyvärr) som är riktigt vackert pyntad, vi klädde den tidigt i år. I Norge har det hela tiden varit meningen att vi skulle ha en levande minigran i kruka, men jag tappade lusten att hämta in en då all snön regnade bort. Så frågan är om det blir någon gran här inne i år heller?




Nyår

Var och med vilka ska du fira nyår?

Det vet jag inte än, men jag hoppas att det blir i Sverige i år.

Har du några nyårslöften, vad?
Inte som jag bestämt än, förutom det vanliga att jag ska röra mig mer, (Men så ska jag det oxå!)


Vad är det bästa som hänt år 2007?
Att vi äntligen kom oss iväg på en semester! Och att jag fått jobb igen!


Vad är det sämsta som hänt år 2007?
Att jag förlorat ytterligare en av mina kära farbröder och lärt känna en fruktansvärd sjukdom på nära håll. (Creutzfeldt Jacobs sjukdom)


Vad förväntar du dig av år 2008?
Att det blir bättre!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0