Tjejsnack - vecka 8



Bästa / Värsta


Minnet?
Jag har otroligt många bra minnen då.. Så jag väljer att dela med mig av 3 favoriter! 
I princip hela min jorden-runt-resa måste få vara med, alla fina platser och underbara människor jag mötte. Valley of Eagles i Mongoliet, The Geek tour i Canberra, Papasee Sliding Rocks på Samoa, mötena med min koreanska storebror och samoanska lilla syster. Och massa mer...
Uppväxten som till stor del skedde på fjällgården Biellojaure med fjällkor, frihet och en del galna turister.
Och självfallet min efterlängtade operation som blev gjord i november. Känslan av att vakna upp och veta att nu var det gjort, ryggen som nästan genast slutade göra ont och kläder som började sitta bra!

Värsta minnen... de fyra gånger som jag på olika sätt fått veta av någon av mina vänner valt att inte leva längre längre.



Resan?
Ja, vad tror ni... men eftersom att jag redan pratat om jorden-runt resan så låter jag denna gå till Svalbards turen. Jag var där i mörkertiden för några år sedan och filmade ett skolarbete. Det var magiskt! Vi fick till och med komma in i kolgruvan i Svea Gruva då den gick .. Och det blå ljuset.. och slädhundsvalparna.. och fest på Huset...

Värsta resa? Jag förstår inte riktigt frågan... En resa blir vad man gör den till... Men jag slipper helst charter...



Maträtten?
Jag älskar Kina mat och blodpalt... bland annat... det var länge sedan jag åt sushi och det har jag varit sugen på i några veckor nu!

Värsta maträtten, den är lätt! Surströmming! Hur nån kan komma på ideen att äta nått som luktar så illa, det begriper jag bara inte!



Köpet?
Min hund, Nitro!

Värsta köpet.. fjordcruicet på New Zeeland, inte för att det var dåligt eller så, men HALLÅ, jag är ju uppvuxen med en mor som minst 2 gånger om år tog mig till Helgelands kusten i Norge... och ja... där finns det fjordar! Snacka om att kasta pengar i havet...


Egenskapen hos en vän?
Att jag vet att jag kan lita på den i alla lägen!
Så värsta egenskapen  måste ju nästan bli motsatsen då..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0