Så du är prästdotter du!?

Jisses.... lever vi på 1700-talet eller?
Jag kan inte förstå uppståndelsen det ibland väcker då folk får reda på vad mamma jobbat som!
Som att hennes yrkesval skulle ha gett mig en så speciell barn och ungdom? Med massa "inte lov till" och "hysch det pratar vi inte om"... Jag har aldrig upplevt det!
Ibland får jag bara lust att häpet utbrista: Så din pappa jobbade på posten! Vad jobbigt det måste ha varit att aldrig kunna skicka hemliga kärlkesbrev. Eller nått liknande i samma dumhetsklass!

Jag har världens bästa mamma, end of discussion!


Kommentarer
Postat av: Karin

Det är märkligt att det är ett så laddat yrke liksom. Brukar helt enkelt undvika att prata om vad mina föräldrar sysslar med så slipper man alla jobbiga (ibland till och med otrevliga) reaktioner.

2008-11-09 @ 15:09:09
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0