Kautokeino-opprøret



Jag var på bio i går kväll och såg Kautokeino-opprøret.
En film jag verkligen skulle vilja rekommendera alla att se!
Norsk film är inte alltid av toppkvalitet men då Nils Gaup äntligen är tillbaka som regisör i sin egen ursprungsmiljö blir det storslaget! Filmen har fler nivåer och gränsen mellan svart och vitt är långt i från tydlig. Jag är kraftigt imponerad över hans personporträtt och skådespelarnas presentationer, speciellt då Anni-Kristina Juuso som spelar Elen. Sen är det ju aldrig en nackdel med vackra samiska männ på bio...

Kommentarer
Postat av: monamor

hei takk for hilsen på bloggen min :)
Skal nok se den filmen jeg også. Den ser spennende og interessant ut...

Ha en fortsatt fin søndag

2008-01-27 @ 20:10:41
URL: http://monamor.blogs.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0