Sånt som inte ska hända

Har haft en tung helg, och kommer nog att ha svårt att vara riktigt glad ett tag till. På morgonen den 17 maj (som liksom vara en festdag och full av glädje) blev en kompis till oss nerstucken med kniv och dog. Finns inte så mycket att säga, men det känns så otroligt meningslöst! Jag ska inte måla upp nån helgonbild av honom, han hade sina fel och egenheter han som alla andra. Men han var snäll och en som jag tyckte om att umgås med! Han var värd att få leva ett helt liv! De första dagarna var som en dimma... nu börjar det lätta lite, men jag har fortfarande inte fattat att det verkligen har skett. Har inte fällt en tår än... men blir stel varje gång jag hör om mordet på radio eller Tv. Det är så overkligt! Sånt som kan hända andra, i andra delar av världen eller landet, men inte här.. Tror man, men världen är inte rättvis och enkel att leva i. Det är bara att acceptera.. Och göra det lilla man kan för att den iaf inte ska bli värre.

Kommentarer
Postat av: Karin

Kram.

Jag tror också på det sista du skrev.

2008-05-21 @ 22:16:29
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: Beatemor

Huff så trist! *trøsteklem til deg*

2008-05-23 @ 14:51:28
URL: http://strikkebol.blogspot.com/
Postat av: trulte

Dette var skrekkelig å høre. En hører liksom bare om slikt i mediene og da er det en nyhet som en ikke har noe forhold til. Når det skjer med noen en kjenner blir det plutselig noe som berører en selv. Det er noe helt annet.

2008-06-01 @ 18:09:51
URL: http://trultes.hobbyblog.net
Postat av: June

Vad tråkigt att höra. Jag tror att jag har en liten aning om hur du känner dig då min sons bästa vän tog sitt liv i februari på det mest fruktansvärda sätt. Vi levde som i ett vakuum den första tiden. Det är bara sådant som inte får hända!!
Jag skulle vilja ge dig ett råd och det är att försöka gråta. Du måste få sörja. Det här försvinner inte, du måste sörja och bli klar med det annars kommer det komma igen tusenfalt.
Trots allt går livet vidare och det finns mycket att leva för trots att det kan vara svårt att se det ibland.

Kram

2008-06-04 @ 13:16:33
URL: http://www.junebacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0